torsdag 25 oktober 2012

Buddha & Väntans tider

Hej på er i höstmörkret!

Det börjar dra ihop sig för min lilla blivande mamma här hemma.
Buddha har idag gått in på det 56:e dygnet och nu är det inte länge kvar innan hennes bäbisar ser dagens ljus. Magen är inte megastor, men heller inte jätteliten och jag tror att det är en precis lagom liten kull för min lilla tjej.

Hon ser lite ledsen ut men det är hon aldrig. :)
Idag levererades hennes valplåda som min bror David snickrat ihop till henne. Den är verkligen jättefin och välgjord men kanske i största laget. Nåja nu finns det rum för nyfikna frallabäbbar att ta sina första kliv och busa lite med varandra. Lådans mått är 100cm X 80cm och redan nu ser Buddha ut att trivas i den. Jag har bäddat botten med en liten madrass, två gamla babytäcken som jag fick av Frida och Buddhas eget sängtäcke som hon älskar att sova på. Nu är lådan mjuk och fin och helt inbjudande att ha sin förlossning i.






Tänk när jag hämtade Buddha då såg hon själv ut så här:

 
 
 
 
Dagen jag hämtade henne hos Ytters Kennel :)

 
 
 
 
 
Det är spännande nu att min lilla plutta ska bli mamma själv och jag måste erkänna att det är skräckblandad förtjusning hela processen. Franska bulldoggar har en statistik att ha komplicerade förlossningar. Vissa flyer på utan problem och andra kräver akut kejsarsnitt. Jag hoppas på det första alternativet och skulle det bli akut så åker jag direkt in med henne.

Jag jobbar min sista natt på lördag och då ska Buddha bo hos min kära Jenka så att någon vakar över henne. Sen ska jag vara ledig ett långt tag så att jag är med och närvarande när mitt <3 b="b" beh="beh" font="font" mig="mig" som="som" st.="st." ver="ver">

Allting är klart för ankomsten! Jag återkommer!

Simma lugnt!
Puss & kram

//Sussie

1 kommentar:

  1. Önskar stort lycka till nu & att lilla gumman din ska klara detta galant, fina lilla "frallemor"
    Kramar

    SvaraRadera